چجوری خونه بخریم

اخباری برای خانه دار شدن شما

چجوری خونه بخریم

اخباری برای خانه دار شدن شما

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اپلیکیشن های  ملکی، پیشرو در سال 98

محمد تقوی مدیرعامل هلدینگ دلتا در آئین برگزاری جشن سالانه دلتا در سال 98 با تاکید بر لزوم توجه به تکنولوژی در صنعت مشاوره املاک رویکرد املاک دلتا در سال 98 را تمرکز بر فضای آنلاین عنوان کرد.

جشن سالانه هلدینگ دلتا دوشنبه 26 فروردین‌ با حضور مدیرعامل، مدیران و مسئولان دفتر مرکزی دلتا و جمعی از مدیران، سرپرستان، مشاوران و کارکنان آژانس های تابعه برگزار شد.

به گزارش مجله دلتا، در آغاز مراسم محمد تقوی مدیر عامل هلدینگ دلتا ضمن تبریک سال نو در خصوص  رویکرد دلتا در سال 98 تاکید کرد: برای حفظ جایگاه برتر دلتا باید در فضای آنلاین حضوری گسترده داشته باشیم و با استفاده از تکنولوژی‌ روز راه های پیشرفت و تکامل را به سرعت طی کنیم .

کارآفرین برتر در حوزه املاک دلتا افزود: در سال گذشته همکاران ما در واحد آی تی اعم از سخت افزار، نرم افزار، مجله و دیگر بخش‌های مرتبط؛ با تلاش شبانه روزی توانستند سایت دلتا را به لحاظ استانداردهای کیفی به درجهای مطلوب برسانند. مدیرعامل هلدینگ دلتا تصریح کرد: تا دو ماه آینده در فضای مجازی فعالیت گسترده‌ای خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی رئیس اتحادیه املاک از جهش قیمت مسکن در سال 98

خانه بخریم یا صبر کنیم ، پرسش خریداران و پاسخ مشاوران

8 نکته اساسی برای خرید مسکن در سال 98

 

 


  • شهاب عدالت
  • ۰
  • ۰

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که هرچند بعضی سازندگان یا مالکان، قیمت‌های نامتعارف برای منطقه خود تعیین می‌کنند، اما روند کلی بازار مسکن به سمت ثبات قیمت می‌رود و جهش قیمت مسکن در راه نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: «هم‌اکنون قیمت مسکن به ثبات رسیده است و تا زمانی که قدرت خرید متقاضیان بالا نرود، شاهد جهش قیمت مسکن نخواهیم بود

به گزارش مجله دلتا، مصطفی‌ قلیخسروی اظهار کرد: «بازار مسکن در سال ۹۷، شرایطی مشابه سال 91 را تجربه کرد. به اینصورت که افزایش قیمت در بازارهای موازی همچون طلا و ارز، به رشد بیش از حد قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان مصرفی منجر شد. همین موضوع، کاهش معاملات و کاهش سرعت رشد قیمت در نیمه دوم سال ۹۷ را در پی داشت و پیشبینی می‌شود این وضعیت برای سال 98 نیز ادامه یابد»

وی افزود: «حداکثر رشد قیمت که برای بازار مسکن می‌توان متصور بود؛ همسطح بودن با تورم عمومی یا حتی پایین‌تر از نرخ تورم است و هیچ‌گونه جهش قیمت مسکن طی امسال اتفاق نخواهد افتاد.»

کاهش ۵ درصدی معاملات در کل کشور

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، درباره آخرین وضعیت معاملات در فروردین ماه ۹۸ گفت: «از یکم تا بیستم فروردینماه امسال، در کل کشور ۱۱ هزار و ۵۶۷ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین اجارهنامه‌ها در این مدت ۶۱۲۵ مورد بوده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است.»

وی افزود: «در شهر تهران نیز، از یکم تا بیستم فروردینماه امسال، 741 مورد خرید و فروش مسکن انجام شده که نسبت به همین زمان در سال گذشته، ۵۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین  ۱۲۲۸ اجاره نامه منعقد شده که نسبت به بیست روز از فروردین ۹۷، بالغ بر ۲۶ درصد کاهش یافته است.

مصطفی قلیخسروی با بیان اینکه در فروردینماه، معمولاً به سبب تعطیلات، خرید و فروش ملک کاهش می‌یابد؛ گفت:  «به دلیل جهش قیمت‌ مسکن در سال گذشته و با توجه به نزولات جوی، کاهش قراردادها محسوس‌تر بوده است»

منبع: مجله دلتا


  • شهاب عدالت
  • ۰
  • ۰

تحولات فضای کلی اقتصاد و بهخصوص بخش مسکن در ابتدای سال 98، خریداران مسکن را دچار این پرسش اساسی کرده است که خانه بخریم یا صبر کنیم؟ پاسخ به این سوال از زبان مشاوران دلتا می‌تواند تا حد زیادی راهگشای خریداران و فروشندگان باشد.

 خریداران مسکن این روزها با یک سوال اساسی درگیرند و آن این است که خانه بخریم یا صبر کنیم ؟ فروشنده‌های مسکن نیز به شکلی دیگر درگیر این پرسش‌ها هستند و از طرفی با هدف تبدیل به احسن، زمان مناسب برای معامله سودآور خود را انتظار میکشند.

مجید طاهری، سرپرست فروش آژانس املاک دلتا 850 در گفت‌وگو با مجله دلتا، درباره پیش‌بینی آینده بازار مسکن در سال 98 گفت: «همانطور که در اکثر تحلیل‌ها و اظهارنظرهای مسئولان و کارشناسان بازار مسکن گفته شده است، اعلام وضعیت مشخص، نه فقط در بازه زمانی بلندمدت، که حتی در کوتاهمدت نیز  مطابق با واقعیت نیست.»

وی در ادامه افزود: «دلیل این اتفاق، فضای کلی اقتصاد کشور است که مسکن بخش مهمی از آن را تشکیل داده و دست فعالان را بابت پیش‌بینی و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری بسته است.»

در نیمه اول سال خانه بخریم یا صبر کنیم؟

سرپرست فروش آژانس املاک دلتا 850، در مورد بهترین اقدام خریداران در این مقطع زمانی گفت: «توصیه ما به خریداران واقعی، یعنی قشری که خرید مسکن را به عنوان تامین سرپناه و نه سرمایه‌گذاری، در اولویت قرار داده‌اند؛ این است که حتماً در نیمه اول سال خرید را نهایی کنند. یعنی اگر امروز نسبت به خرید خانه اقدام کنند، بهصرفه‌تر از ماه آینده خواهدبود

این کارشناس فروش، در رابطه با اقدام منطقی فروشندگان در شرایط فعلی نیز گفت: «طبیعی است که فروشنده همیشه در پی افزایش قیمت باشد، اما در مورد دسته‌ای از فروشندگان که مایل به خرید مسکن با متراژ بیشتری نسبت به قبل هستند، حتماً باید مورد جایگزین را از پیش، نهایی کنند. هماکنون، شرایط به نحوی نیست که بتوان ریسک کرد

افزایش 20 درصدی قیمت ملک، یعنی حداقل 100 میلیون

وی در پایان، در خصوص این مطلب که برخی مسئولان برای سال 98 وعده ثبات می‌دهند و حداکثر افزایش قیمت را مطابق با تورم 20 درصدی میدانند، گفت: «به فرض اینکه این ادعا صحیح باشد، باز هم افزایش قیمت قابل توجه خواهدبود. وقتی متوسط قیمت ملک در تهران 9 تا 10 میلیون تومان است، برای یک واحد 50 متری باید 500 میلیون هزینه کرد، حال اگر 20 درصد تورم را هم به آن اضافه کنیم، این عدد به 600 میلیون تومان می‌رسد. طبیعی است در متراژ‌های بیشتر و مناطق بالای شهر، این 20 درصد تا یک میلیاردتومان هم خواهدبود

بیشتر بخوانیم

  • شهاب عدالت
  • ۰
  • ۰
قیمت‎گذاری مسکن مدتی است که از مسیر کارشناسی خود خارج شده، اما 6 فاکتور اصلی در تعیین قیمت تمام شده مسکن هنوز پای‎برجاست، اگرچه که این عوامل تحت تاثیر فضای کلی اقتصاد کشور، دچار نوسان‌های مقطعی است.
دبیر کانون انبوه‌سازان با بیان این‌که شش عامل اثرگذار بر قیمت تمام شده مسکن کماکان به قوت خود باقی است، تاکید کرد: «هیچ ثباتی در اقتصاد مسکن وجود ندارد و به همین دلیل سازندگان با احتیاط و دست به عصا وارد بازار می‌شوند».
به گزارش مجله دلتا فرشید پور حاجت اظهار کرد: «در حال حاضر می‌بینیم بی‌ثباتی در فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت تمام شده تولید مسکن وجود دارد و هر روز شاهد قیمت‌های متفاوتی هستیم. سازندگان هم که انواع و اقسام هزینه‌ها بر دوششان قرار دارد؛ اوضاع را بررسی و برای سرمایه‌گذاری جدید احتیاط می‌کنند».
6 عامل اصلی در گرانی مسکن
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، شش فاکتور مالیات‌ها، بیمه کارگران ساختمانی، پیش‌فروش، سیستم بانکی، قانون نظام مهندسی و قیمت زمین را پاشنه آشیل حوزه تولید مسکن دانست و گفت: «این موارد علاوه بر این‌که فضای کسب و کار را برای ما آلوده کرده، شکافی بین قیمت مسکن با توان خرید متقاضیان ایجاد کرده است. متأسفانه ابزارهای قانونی که باید باعث تثبیت کسب و کار شود، به افزایش قیمت تمام شده مسکن منجر شده و مردم را از خرید مسکن ناامید کرده است».
تاثیر مستقیم هزینه‎های تولید بر قیمت تمام شده مسکن
دبیر کانون انبوه‌سازان با بیان این‌که هزینه‌های تولید، تأثیر مستقیم بر قیمت تمام شده مسکن دارد، گفت: «آنچه در شرایط فعلی دیده می‌شود این‌ است که سازنده‌ها رغبتی به تولید مسکن ندارند. کسانی هم که ریسک سرمایه‌گذاری را پذیرفته‌اند؛ پروژه‌های‎شان قبل از نوسانات نرخ ارز در اواخر سال ۱۳۹۶ تعریف شده است. عده‌ای هم که واحدهایشان آماده شده، متناسب با تجربه‌ای که داشتند، حاضر به فروش نیستند؛ زیرا به طور روزانه قیمت نهاده‌های ساختمانی دچار نوسان می‌شود».
پور حاجت تاکید کرد: «زمین به یک ابزار ناجوانمردانه در حوزه مسکن تبدیل شده و قیمت مسکن را به نحوی تحت تأثیر قرار داده که مابقی فاکتورها را به محاق برده است. زمین قابل عرضه‌ای هم توسط مردم و دولت در کلان‌شهرها وجود ندارد».
منبع: مجله دلتا
  • شهاب عدالت
  • ۰
  • ۰

سقف وام مسکن یکم در تهران برای زوج‌ها 160 میلیون تومان است و در شهرهای مختلف با توجه به اینکه کلانشهر باشند یا شهرهای کوچک؛ این عدد متغیر است، اما در همه این موارد می‌توان با اقداماتی سقف وام دریافتی را افزایش داد.

شرایط دریافت وام صندوق پس‌انداز یکم

وام مسکن یکم را چند سالی است که  بانک مسکن با تصویب شورای پول و اعتبار به زوجها یا به صورت فردی پرداخت می‌کند. این تسهیلات هماکنون  برای هرکدام از زوج ها 80 میلیون و در مجموع 160 میلیون تومان است.

به گزارش مجله دلتا با توجه به افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم در‌سال گذشته، دولت در تلاش است تا میزان وام صندوق پس‌انداز ‌یکم را همگام با گرانی در بازار افزایش دهد که این موضوع در ماه‌های اخیر در دست بررسی است و هنوز خبر قطعی درباره ‌مبلغ و میزان افزایش این وام ارائه نشده و تمامی خبر‌ها حاکی از افزایش دو برابری تا ۲۰‌میلیون تومانی وام هر یک از زوجین، در حد حدس و ‌گمان است.

200 میلیون تومان برای خانه اولیها

البته افرادی که واجد دریافت این وام هستند، باید حتماً خانهاولی باشند و تا به حال سند هیچ واحد ملکی به نام خود و همسر نخورده ‌باشد و حداقل سن برای دریافت این وام ۱۸‌سال است. ولی به دلیل پایین بودن مبلغ، استقبال چندانی در چند ‌ماه اخیر از آن نشده است، زیرا زوجین در پایتخت باید برای مدت ۱۰ ماه نصف مبلغ وام، یعنی ۴۰‌میلیون را سپرده‌گذاری و سپس وام را از ‌صندوق پس‌انداز یکم دریافت کنند و اگر هر دو فرد بخواهند وام بگیرند، باید نفری ۴۰‌میلیون و در مجموع ۸۰‌میلیون را به مدت ۱۰ ‌ماه سپرده‌گذاری و در موعد مقرر ۱۶۰‌میلیون تومان وام دریافت کنند. همچنین، این افراد می‌توانند به درخواست خود نفری ۲۰‌میلیون ‌تومان نیز وام جعاله بگیرند که سود آن بسته به بافت فرسوده متغیر است و مجموع دریافت زوجین به ۲۰۰‌میلیون تومان ‌می‌رسد.

نکته قابل توجه این است که اگر صاحب خانه‌ای هستید، ولی برای خرید و بازسازی آن از وام و تسهیلات دولتی استفاده نکرده ‌باشید، باز هم می‌توانید برای دریافت وام مسکن خانه اولی‌ها درخواست بدهید.

دریافت وام صندوق پس‌انداز یکمشرایط دریافت وام صندوق پس‌انداز یکم

شامل این موارد است:

·          ارزش ملک خریداری شده باید ۲۰‌درصد (حداقل) از مبلغ خود ‌وام بیشتر باشد.

·         عمر ملک نباید بالای ١۵‌سال باشد.

·         میزان و سقف وام در شهر‌های کوچک ۴۰، شهر‌های بزرگ ‌‌۶۰ و در پایتخت ۸۰‌میلیون تومان است.

·         حداقل سن برای دریافت وام مسکن اولی‌ها ۱۸ سال و با درآمدی مستقل است.

·         فرد یا زوجین ‌درخواست دهنده وام باید دارای حساب پس‌اندازی با سپرده‌ای به میزان نصف مبلغ دریافتی مورد نظر در بانک داشته باشند.

·         ‌فرد متقاضی وام خانه اولی نباید پیش از این از تسهیلات دولتی برای تهیه و بازسازی خانه‌ای استفاده کرده باشد.

·         خانه مورد ‌نظر جهت خرید می‌بایست در محدوده شهر قرار داشته باشد.

·         معرفی یک ضامن معتبر با دارا بودن فیش حقوقی خاص و درآمد ‌ماهانه، به صورت سه برابر مبلغ قسط، از مهمترین شرایط دریافت وام است.

همچنین برای دریافت وام باید اصل و تصویر پایان کار ساختمان، مدارک شناسایی خریدار و فروشنده، ارائه و تکمیل فرم ‌درخواست، اصل و تصویر تمام صفحات سند مالکیت، ارائه فیش حقوقی، برگه گردش حساب ضامن و چک ‌استخدامی را ارائه کرد.

منبع: مجله دلتا


  • شهاب عدالت
  • ۰
  • ۰

به گزارش مجله دلتا، بازار نیمه‌تعطیل مسکن در فروردین ماه اگرچه شرایط جست‌وجوی ملک مناسب خرید را برای همه متقاضیان مسکن دشوار کرده اما یک گروه در این بازار با دشواری بیشتری برای یافتن آپارتمان موردنظر خود روبه‌رو هستند. خریداران آپارتمان‌‎های نقلی در تهران طی روزهای اخیر با معضل نبود این گونه واحدها دست به گریبانند.

 

متقاضیان آپارتمان‌های نقلی با مساحت تا ۶۰ مترمربع گروهی از جست‌وجوگران هستند که اگر اصرار به معامله در فروردین دارند، احتمالاً دشواری بیشتری برای یافتن ملک مناسب متحمل می‌شوند.

خریداران آپارتمان های نقلی تحت فشار آگهی های نامناسب

فقدان عرضه جدید در بازار آپارتمان‌های نقلی از شب عید تاکنون موضوعی است که مشاوران املاک نیز در توصیف وضعیت کنونی بازار مسکن به آن اذعان دارند. بخشی از فایل‌های عرضه شده در اسفند در همان بازار شب عید فروخته شد و اکنون متقاضیان این گروه متراژی که به طور عمده خانه‌اولی هستند، برای یافتن واحد مناسب باید بیشتر جست‌وجو کنند.

توصیه واسطه‌های ملکی این است که اگر خریداران با توجه به شرایط کنونی عرضه مسکن به خرید در فروردین اصرار دارند، منطقه مورد جست‌وجوی خود را وسیع‌تر کنند تا دایره انتخاب آن‎ها گسترده‌تر شود.،طبیعی است عده‌ای از خانه‌اولی‌ها که موعد دریافت تسهیلات صندوق یکم آن‎ها فرارسیده، در زمره همان گروهی هستند که به خرید زودتر آپارتمان‌های نقلی و کوچک متراژ اصرار دارند، چراکه از دست دادن زمان علاوه بر این‎که آن‎ها را از تورم ماهانه ملکی متاثر خواهد کرد، سبب می‌شود از بابت سپرده خود در حساب صفردرصدی بانک عامل بخش مسکن نیز متضرر شوند.

واسطه‌ها معتقدند: از آن‎جا که اردیبهشت ماه با ایام ماه رمضان همزمان می‌شود، احتمال رونق عرضه در ماه آینده نیز بعید است و از این‌رو تفاوت چندانی میان قصد خرید در فروردین و اردیبهشت قائل نیستند، از این رو خریداران واقعی باید از فرصت باقی‎مانده بهتر استفاده کنند.

منبع: مجله دلتا

  • شهاب عدالت
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • شهاب عدالت
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • شهاب عدالت